بازسازی خانه در مناطق لوکس تهران
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه در مناطق لوکس تهران
سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 11:14 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

خانه‌ای که در منطقه‌ای لوکس واقع‌شده است، طبیعتا لوکس است. به همین دلیل هم در هنگام بازسازی آن تمرکز و توجه اصلی بر هرچه بیشتر لوکس بودن آن است. از کلمه لوکس دو معنی استنباط می­شود اولی؛ راحتی و رفاه و دومی زیبایی است. هر دو این معانی باید به حد نهایت در بازسازی خانه به سبک لوکس، موردتوجه قرار گیرند. در این مقاله، مراحل مختلف بازسازی یک خانه سبک لوکس را بررسی می‌کنیم. این مراحل، شامل قسمت‌های مختلف مانند آشپزخانه، اتاق‌خواب و غیره هستند. درصورتی‌که در منطقه‌ای لوکس زندگی می‌کنید و قصد بازسازی خانه خود را دارید، این مقاله ایده‌هایی برای شما دارد.

بازسازی آشپزخانه لوکس

آشپزخانه، یکی از اصلی‌ترین مناطق خانه است که حجم زیادی از وقت و انرژی بازسازی را نیز به خود اختصاص می‌دهد. این قسمت، نقطه کانونی زندگی خانوادگی است و امکانات مختلفی را در خود جای می‌دهد. در بازسازی خانه لوکس باید نکات زیر را در مورد آشپزخانه در نظر داشت.

کانتر سنگی

در یک خانه لوکس، کانتر آشپزخانه قطعا از یک سنگ مرغوب، مانند مرمر ساخته‌شده است. این سنگ‌ها درخشندگی و درعین‌حال سادگی خاصی دارند. یک کانتر سنگی، علاوه بر زیبایی و اصالت، راحتی فوق‌العاده‌ای را هم برای کار کردن در آشپزخانه فراهم می‌آورد و به‌راحتی تمیز می‌شود.

کابینت چوبی

در بازسازی خانه به سبک لوکس، کابینت‌های آشپزخانه قطعا از چوب طبیعی هستند. درواقع MDF و متریال مشابه آن به‌هیچ‌عنوان در یک خانه لوکس جایی ندارند. چوب طبیعی، ظاهری خیره‌کننده دارد و تجربه حضور در آشپزخانه را خوشایندتر می‌کند.

کفپوش

در یک آشپزخانه لوکس، توجه ویژه‌ای به کف‌پوش شده است. کف‌پوش مناسب تاثیر فراوانی بر راحتی ساکنین یک خانه دارد. بهترین متریال برای کف‌پوش در یک آشپزخانه لوکس، پارکت چوب طبیعی است. سنگ‌های طبیعی، مانند مرمر و کوارتز نیز ظاهری درخشان دارند که با ماهیت لوکس خانه هماهنگ است.

فضای ناهارخوری

در فرهنگ ما اتاق ناهارخوری چندان از آشپزخانه جدا نیست. بااین‌حال در بازسازی خانه به سبک لوکس، می‌توان فضایی را در نزدیکی آشپزخانه با این کاربری تعریف کرد. این فضا را می‌توان با یک ستون یا یک آرک از آشپزخانه جدا کرد. نزدیک بودن این اتاق به یک پنجره بزرگ نیز مزیت آن محسوب می‌شود.

بازسازی خانه لوکس و فضای نشیمن آن

فضای نشیمن یک خانه لوکس معمولا بزرگ و مجلل است. این فضا از این نظر که پذیرایی از مهمان در آن انجام می‌شود، اهمیت می‌یابد. در اینجا به برخی از ویژگی‌های اتاق نشیمن لوکس که در بازسازی خانه باید موردتوجه قرار گیرند، می‌پردازیم.

کف‌پوش و دیوارها

دیوارها یکی از مهم‌ترین عناصری هستند که می‌توانند، ظاهر یک خانه را لوکس کنند. در یک خانه مجلل، دیوارها از سادگی و تکرار دور هستند. دیوارهایی با روکش چوب و فلز یا انواع گچ‌بری، می­توانند در یک فضای نشیمن لوکس، جلوه خاصی داشته باشند. گرین وال نیز یکی از ایده‌های مدرن در خانه‌های لوکس است که به‌ویژه برای آپارتمان‌های لوکس که از طبیعت دور هستند، کاربرد دارد. در درجه بعدی نیز باید به کف‌پوش توجه کرد. مشابه آشپزخانه، کف‌پوش فضای نشیمن نیز باید از مواد طبیعی مانند پارکت چوب مرغوب یا سنگ‌های اعلا ساخته‌شده باشد. یک کف‌پوش سنگی و درخشان به انعکاس نور بیشتر که یکی از مشخصات اصلی یک خانه لوکس است، کمک می‌کند.

شومینه

یک خانه لوکس را می‌توان به سبک‌های مختلف بازسازی کرد. شومینه یکی از المان‌هایی است که در سبک‌های کلاسیک و رسمی و یا سبک­ هایی که به دنبال گرما و صمیمیت هستند، بیشتر کاربرد دارد. امروزه، انواع مختلفی از شومینه به بازار آمده‌اند اما تنها شومینه‌های سنگ و چوب کلاسیک برای یک خانه لوکس مناسب هستند.

پنجره

در یک خانه لوکس، پنجره نقش مهمی ایفا می‌کند. در بازسازی خانه خود به این سبک در صورت امکان، بخش‌هایی از دیوار را به پنجره‌های بزرگ اختصاص دهید. یک پنجره بزرگ در بسیاری از اوقات به معنی یک ویوی عالی به‌ویژه در مناطق مرتفعی مانند شمال تهران است.

المان های دکوراتیو

اگرچه بحث المان‌های دکوراتیو بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی مطرح است تا بازسازی خانه اما در مورد خانه‌های لوکس، برخی از این المان‌ها ساختاری هستند. به این معنی که باید در طول پروژه بازسازی منزل ، ساخته شوند. بارهای سنگی و فرورفتگی‌هایی در دیوار برای قرار دادن مجسمه و آثار هنری ازجمله این المان‌ها هستند.

اتاق بازی و فیلم و تی وی روم

یک خانه لوکس تنها به اتاق نشیمن برای گردهمایی افراد، بسنده نمی‌کند. در چنین خانه‌ای، فضایی جداگانه برای بازی‌های کامپیوتری و یا تماشای فیلم در نظر گرفته‌شده است. نکته مهم این است که فضای این اتاق باید مینیمالیستی اما ساخته‌شده از متریال باکیفیت باشد. نور کافی، دمای متعادل و گردش هوای مطبوع از ویژگی‌های چنین اتاقی هستند. می‌توان تی­ وی ­روم را از اتاق تماشای فیلم، جدا کرد. به این معنی که برای تماشای روزانه تلویزیون از تی­وی­روم و برای تماشای فیلم از اتاق فیلم و بازی استفاده شود. در این صورت، می‌توان در بازسازی خانه ، بخشی از فضای نشیمن را با یک راه­روی کوچک یا چند پله، جدا کرد و به تی­ وی­ روم یا اتاق تلویزیون اختصاص داد.

اتاق‌ ها

اتاق در یک خانه لوکس به چند دسته اصلی تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  • اتاق‌خواب معمولی
  • اتاق‌خواب کودکان
  • اتاق‌خواب مستر
  • اتاق لباس یا کلازت روم
  • اتاق بازی کودکان

هرکدام از این اتاق‌ها کاربرد خود را دارند. نقطه مشترک در همه آن‌ها این است که در ساختن آن‌ها از بهترین و مرغوب‌ترین متریال استفاده می‌شود. در میان این اتاق‌ها، اتاق‌خواب مستر بیش از بقیه در لوکس شدن خانه، تاثیرگذار است. این اتاق‌خواب معمولا متعلق به سرپرست‌های اصلی خانه بوده و درواقع، یک خانه کوچک است که تمامی امکانات آن را در مقیاس کوچک‌تر در خود جای داده است. مهم‌ترین این امکانات، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حمام و سرویس بهداشتی
  • فضای نشیمن
  • فضای تماشای تلویزیون
  • امکانات آشپزخانه‌ای مختصر مانند سرو قهوه
  • فضای خواب
  • فضای مطالعه

اتاق دیگری که در بازسازی خانه به سبک لوکس رایج است اتاق تعویض لباس یا کلازت روم است. این اتاق فضایی مختص نگهداری و تعویض لباس است. نور و هوای کافی از ملزوماتی است که باید در ساختن این اتاق در نظر داشت.

سرویس بهداشتی و حمام در یک خانه لوکس

می‌توان گفت در هیچ جای یک خانه لوکس به‌اندازه سرویس بهداشتی و حمام آن درخشندگی وجود ندارد. اصلی‌ترین ویژگی این فضا که آن را لوکس می‌کند، بزرگ بودن آن است. این فضا باید به‌قدری بزرگ باشد که بتوان در آن یک وان تعبیه کرد و فضایی را نیز به تعویض لباس و نگهداری حوله و غیره اختصاص داد. ویژگی مهم دیگر که باید در بازسازی خانه به آن توجه کرد، استفاده از سنگ‌های مرغوب و شیرآلات باکیفیت و ساخته‌شده از فلزات گران‌قیمت در سرویس بهداشتی است. روکش طلا و نقره برای شیرآلات، یکی از اقداماتی است که در جهت هرچه لوکس‌تر کردن این فضا انجام می‌شود.

کلام آخر؛

در یک منطقه لوکس، خانه‌ها نیز لوکس هستند. این ویژگی در هنگام بازسازی خانه ، محور توجه قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین ویژگی یک خانه لوکس، راحتی و در درجه بعدی، زیبایی ظاهری است. این دو ویژگی با بهره‌گیری از مرغوب‌ترین متریال در کنار تکنولوژی‌های روز حاصل می‌شوند. همان‌طور که در این مقاله گفتیم، سنگ طبیعی و چوب دو عنصر اصلی هستند که در جای‌جای یک خانه لوکس به کار می‌روند. همچنین، تفکیک درست و حداکثری فضاها نیز به هر چه لوکس‌تر شدن خانه، کمک می‌کند. برخی از این فضاها که با توجه به نقشه و مساحت خانه می‌توان آن‌ها را در نظر گرفت، اتاق‌خواب مستر، کلازت روم و اتاق تلویزیون هستند.

بازسازی خانه در مناطق لوکس تهران




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 47
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 139
:: بازدید ماه : 139
:: بازدید سال : 153
:: بازدید کلی : 2070