طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی و باشگاه ها
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی و باشگاه ها
سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 11:12 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

ورزش و سالن های ورزشی در دنیای مدرن امروز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. به خاطر همین موضوع در هر محله یا منطقه چندین باشگاه ورزشی و بدنسازی برای بانوان و آقایان تاسیس شده است. وجود تعداد زیاد باشگاه ها، رقابتی را برای صاحبان آن ها در جذب مشتری بوجود آورده است. بهتر است تا کمی تامل کنید و با خود بیاندیشید که چه عواملی سبب بهتر شدن یک باشگاه ورزشی می شود؟ بله، کاملا صحیح است. داشتن مربی های حرفه ای و دارای مدارک بین المللی، داشتن ابزار و تجهیزات ورزشی پیشرفته و مدرن، مدیریت خوب، قیمت مناسب و در نهایت طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و جذاب برای سالن ورزشی دلایلی برای انتخاب یک باشگاه ورزشی هستند. از آن جایی که تعداد زیادی از افراد به باشگاه ها مراجعه می کنند و تایم زیادی را در طول هفته در باشگاه می گذرانند پس داشتن یک محیط زیبا، اصولی، کاربردی و آرامش بخش برای ورزشکاران دارای اولویت است. حالا اگر صاحب یک باشگاه ورزشی هستید و یا به زودی قرار است در باشگاه ثبت نام کنید، اطلاعات این مقاله قطعا به درد شما می خورد.

المان های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی

برخی المان ها در طراحی سالن ورزشی از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که ورزشکاران زیادی در تایم ورزش خود به این المان ها نیاز پیدا می کنند. پس این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

آینه در طراحی داخلی سالن ورزشی

یکی از مهمترین المان ها در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه های ورزشی، آینه است. ورزشکاران در هنگام ورزش کردن خصوصا به شکل انفرادی نیاز به آینه دارند تا حرکات ورزشی خود را رصد کنند و ایرادات کار خود را پیدا و آن را بر طرف کنند. پس آینه فاکتور مهمی در سالن ها و باشگاه های ورزشی است و باشگاه ها تمام دیوار های سالن را با آینه می پوشانند.

انتخاب وسایل و تجهیزات مناسب و با کیفیت

برای داشتن یک طراحی دکوراسیون داخلی خوب در ابتدا باید به سراغ لوازم و تجهیزات با کیفیت برویم. وسایل و لوازم ورزشی با کیفیت دیر تر در معرض خراب شدن به صورت ظاهری یا تکنیکی قرار می گیرند و این موضوع باعث بهتر به نظر رسیدن طراحی دکوراسیون داخلی این مجموعه می شود. تجهیزات با کیفیت معمولا از برند های معروف هستند و برند های معروف نیز به طراحی ابزار هایی که می سازند ، اهمیت زیادی می دهند. در نتیجه شکل ظاهری وسایل و تجهیزات با کیفیت ورزشی نیز زیباست.

چیدمان وسایل و تجهیزات ورزشی

در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی علاوه بر زیبایی و نحوه چیدمان وسایل بر اساس ظاهر خوبی که برای محیط ایجاد می کنند، نکته مهم تر، کاربردی بودن وسایل است. شما در هنگام ورزش حرکات ورزشی را باید به صورت مرتب و پشت سر هم انجام دهید برای همین دسترسی به وسایل مورد نظر برای شما به عنوان ورزشکار از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است تجهیزات مربوط به حرکات بالاتنه ، پایین تنه، گرم کردن، حرکات کششی و غیره در کنار هم قرار بگیرند تا ورزشکار به سهولت حرکات ورزشی خود را انجام دهد.

کفپوش در طراحی داخلی سالن ورزشی

انتخاب کفپوش برای دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی دارای اهمیت بسیاری است. کفپوش های سالن های ورزشی بسته به نوع ورزشی که در آن جا انجام می شود، متفاوت است. برای ورزش های رزمی وجود تاتامی و کفپوش های نرم و فومی لازم است. در باشگاه های بدنسازی نیز می توان انواع کفپوش ها مثل لمینت، پارکت و حتی کفپوش های فومی را انتخاب کرد. انتخاب کفپوش و هماهنگی آن با وسایل و تجهیزات ورزشی جلوه بی نظیری به محیط می بخشد.

قفسه و کمد های مخصوص وسایل در طراحی داخلی سالن ورزشی

ورزشکاران پس از حضور در سالن ورزشی به فضایی برای قرار دادن وسایل خود مثل گوشی موبایل، کفش های مخصوص بیرون از سالن، لباس های بیرونی مثل پالتو، کت، شلوار یا مانتو، وسایل شخصی مثل کیف یا ساک ورزشی نیاز دارند. پس داشتن کمد ها و قفسه هایی که ورزشکاران بتوانند وسایل خود را در آن بگذارند و قابلیت قفل شدن با کلید را نیز داشته باشد بسیار مهم و ضروری است.

اتاق پرو و تعویض لباس در طراحی داخلی سالن ورزشی

در هر سالن و باشگاه ورزشی وجود اتاق یا اتاقک هایی برای تعویض لباس ورزشکاران الزامی است. هر ورزشکار پس از ورود به باشگاه لباس های بیرونی خود را با لباس های مخصوص ورزش تعویض می کند و برای ورزش کردن آماده می شود. اگر اتاق های لباس به صورت انفرادی طراحی شوند، در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار خوب جلوه می کنند. می توان برای کاربردی تر شدن و همینطور زیبا تر شدن این اتاق ها از آینه نیز استفاده نمود.

جعبه ها و قفسه های مخصوص نگهداری لوازم ورزشی

برای سهولت دسترسی به برخی لوازم ورزشی بهتر است آن ها را دسته بندی و در جای مخصوص به خود قرار داد. برای مثال قفسه ای برای مت ها و زیر انداز های ورزشی، قفسه دیگر برای انواع دمبل با اوزان متفاوت و همینطور قفسه های مختص به لوازم دیگر قرار داد. این کار زیبایی و نظم خاصی به محیط می دهد که قطعا ورزشکاران از آن لذت می برند.

رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی

از آن جایی که رنگ ها دارای حس و انرژی هستند، بنابراین کاربرد هر کدام از آن ها در جایگاه متفاوت، احساس و انرژی متفاوتی را منتقل می کند. در محیط های ورزشی که ورزشکاران به انرژی و انگیزه بیشتر برای ورزش کردن نیاز دارند، استفاده از رنگ های گرم، پر حرارت و پر انرژی در سالن های ورزشی یک المان مثبت در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

نورپردازی در طراحی  داخلی باشگاه های ورزشی  

وجود نور طبیعی در روز و نور مصنوعی یا نورپردازی با لامپ ها در شب برای باشگاه ها دارای اهمیت است. بهتر است که باشگاه به نحوی نورپردازی شود که نور ها چشم ورزشکاران را اذیت نکنند. در واقع یعنی نور نه آنقدر زیاد باشد که چشم مخاطب مورد اذیت قرار بگیرد و نه آنقدر کم باشد که دید را کاهش دهد. استفاده از نور های رنگی، هالوژن ها و لامپ های دیواری نیز در طراحی دکوراسیون داخلی ورزشگاه و باشگاه تاثیر گذار است.

طراحی دکوراسیون داخلی ورزشگاه در یک نگاه

همانطور که در مقاله ذکر شده است فاکتور ها و موارد زیادی در طراحی دکوراسیون و چیدمان سالن های ورزشی، باشگاه ها و ورزشگاه ها تاثیرگذار هستند. علاوه بر موارد فوق شاید موارد دیگری نیز به ذهن شما برای طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی و باشگاه برسد که آن ها نیز به نوعی در طراحی ها اثر گذار هستند. اگر قصد ثبت نام در باشگاه ورزشی یا تاسیس یک سالن ورزشی را دارید قطعا مطالعه این مقاله دریچه های مثبتی از طراحی و دیزاین باشگاه را به روی شما باز می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی و باشگاه ها




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 162
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 254
:: بازدید ماه : 254
:: بازدید سال : 268
:: بازدید کلی : 2185