مقایسه شستشوی نمای از جنس کنیتکس با سنگ تیشه ای
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
مقایسه شستشوی نمای از جنس کنیتکس با سنگ تیشه ای
دو شنبه 16 خرداد 1401 ساعت 10:49 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

شستشوی نما یک هنر است که نیاز به تخصص کافی دارد. اینطور نیست که برای هر نوع نمای ساختمان، از یک روش تکراری استفاده کرد. متخصصان و پیمانکاران در ابتدا نوع متریال نمای ساختمان را بررسی می‌کنند. در نهایت بر اساس نوع نما، روش مناسب شستشوی آن را انتخاب می‌نمایند. انتخاب روش صحیح اهمیت بسیاری دارد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا تفاوت بین شستشوی نما از جنس کنیتکس با سنگ تیشه‌ای را بهتر بشناسید.

نمای کنیتکس چیست؟

کنیتکس نوعی رنگ است که از آن برای نمای ساختمان استفاده می‌کنند. به همین خاطر به اصطلاح نماهایی که همراه با رنگ کنیتکس رنگ شده باشند را نمای کنیتکس می‌نامند. کنیتکس تفاوت بسیاری با رنگ‌های معمولی دارد. در وهله اول باید بدانید که کنیتکس یک رنگ خاص است که از آن می‌توان در نمای داخلی یا خارجی خانه استفاده کرد. کنیتکس بر اساس نوع حلالی که در آن استفاده می‌شود، به سه نوع روغنی، پلاستیکی و اکریلیکی تقسیم می‌شود. کنیتکس بر خلاف رنگ‌های دیگر بافت دارد. بافت‌های مختلف کنیتکس از نظر رنگ، اندازه و طرح با هم بسیار متفاوت هستند. در ترکیب کنیتکس از موادی همانند پنبه نسوز، پریلت، رزین و مواد رنگی استفاده می‌شود. کنیتکس را از نظر بافت به سه نوع مختلف ریز دانه، دانه متوسط و دانه درشت تقسیم می‌کنند. کنیتکس هرگونه درز و خلل را روی دیوار می‌پوشاند. به همین خاطر دیوار در برابر ترک خوردن ایمنی بیشتری خواهد داشت این رنگ انعطاف‌پذیر است و پوشش‌دهی بسیار عالی دارد. کنیتکس در مقابل عوامل طبیعی از جمله گرما، نور خورشید، باد، باران و سرما از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می‌دهد. جالب است بدانید که کنیتکس به نوعی عایق صوتی نیز محسوب می‌شود.

نمای سنگ تیشه‌ای یا همان نمای آزاره

تیشه‌زنی از جمله روش‌های قدیمی است که از آن برای تزئین و حالت دهی به سنگ استفاده می‌کردند. در گذشته با کمک تیشه، روی سنگ طرح‌های مختلفی را ایجاد می‌کردند. در حال حاضر این کار هنوز هم به‌صورت سنتی انجام می‌شود؛ اما اکثراً به جای تیشه از دستگاه‌های خودکار و خاص استفاده می‌کنند. سنگ تیشه‌ای یا همان آزاره در بخش‌های مختلف کاربرد دارد. برای مثال وقتی که قرار باشد از سنگ به‌عنوان کفپوش استفاده کنند، مخصوصاً در بخش‌های خارجی ساختمان، از سنگ تیشه‌ای استفاده می‌کنند تا لغزندگی سطح کاهش پیدا کند. البته از این سنگ به‌خاطر زیبایی، در نمای ساختمان نیز استفاده می‌شود. سنگ تیشه‌ای از نظر مقاومت تفاوت خاصی با سنگ‌های دیگر ندارد؛ اما زیباتر است و جلوه خوبی به ساختمان می‌دهد.

تفاوت شستشوی نما از جنس کنیتکس و سنگ تیشه‌ای

شستشوی نما یک هنر و علم محسوب می‌شود. برای آنکه شستشوی نما به‌صورت کامل انجام شود، باید در ابتدا به نوع نما دقت کرد. نوع نما تأثیر مستقیم بر روشی دارد که از آن برای شستشوی نما استفاده می‌کنید. برای مثال کنیتکس یک نوع رنگ و ماده شیمیایی است. به همین خاطر اگر به درستی اقدام به شستشوی آن نکنید، رنگ از بین می‌رود و رنگ ساختمان آسیب می‌بیند. در وهله اول اینکه اصلاً نباید از روش سندبلاست برای شستشوی نما کنیتکس استفاده کرد. سندبلاست رنگ را به‌صورت کامل از بین می‌برد. حتی در استفاده از واترجت نیز باید احتیاط کرد. اگر به درستی از واترجت استفاده نشود، لایه‌ای از رنگ ممکن است کنده شود. به همین خاطر شستشو نما کنیتکس نیاز به مهارت خاص دارد. همچنین در اکثر مواقع به جز دستگاه واترجت، از انواع شوینده هم برای شستشو نما استفاده می‌کند. این در حالی است که پیمانکاران باید به نوع کنیتکس دقت کنند. همان طور که اشاره کردیم، کنیتکس بر اساس نوع حلال به سه دسته مختلف تقسیم می‌شود. در صورتی که از مواد شوینده قوی که حاوی اسید هستند استفاده شود، رنگ کنیتکس را در خود حل می‌کند. به همین خاطر باید پیمانکاران به نوع رنگ کنیتکس دقت کنند و سپس بر همان اساس شوینده را انتخاب نمایند.

در عین حال نمای سنگ تیشه‌ای هیچکدام از این حساسیت‌ها را ندارد. به همین خاطر می‌توانید با خیال راحت از انواع شوینده روی نمای سنگ تیشه‌ای استفاده کنید. البته سنگ تیشه‌ای به‌دلیل وجود حفره‌های ریز و درشت مختلف روی بافت سنگ، نیاز به شستشوی دقیق دارد. معمولاً کثیفی و جرم داخل این حفره‌ها می‌شود. به همین خاطر وقتی که سنگ را به‌صورت کامل شستند، اگر این حفره کثیف باقی بماند، ظاهر نمای ساختمان بسیار بدشکل خواهد بود. به همین خاطر شستشوی سنگ تیشه‌ای باید با دقت و وسواس بسیاری انجام شود. از طرف دیگر باید بدانید که حتی امکان استفاده از سندبلاست و اسیدشویی در نماشویی سنگ تیشه‌ای امکان پذیر است. با این حال توجه داشته باشید که حتماً تمامی منافذ سنگ باید به‌خوبی شسته شود تا سنگ ظاهری یکدست و یکنواخت پیدا کند. پس در نهایت باید گفت که در شستشوی نما از جنس کنیتکس باید به نوع مواد شوینده دقت کرد و همچنین مراقب بود تا لایه رنگ از بین نرود. در سنگ‌های تیشه‌ای مجاز به استفاده از انواع شوینده خواهید بود؛ اما باید حفره‌های داخل سنگ تیشه‌ای را با دقت کامل شستشو دهید. به این ترتیب نمایی یکدست، درخشان و عالی خواهید داشت.

مقایسه شستشوی نمای از جنس کنیتکس با سنگ تیشه ای



برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 136
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 395
:: بازدید ماه : 395
:: بازدید سال : 409
:: بازدید کلی : 2326