بازسازی خانه با کمترین بودجه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه با کمترین بودجه
چهار شنبه 11 خرداد 1401 ساعت 11:36 | بازدید : 28 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه در سطوح مختلفی می‌تواند انجام شود. هرچه بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته می‌شود، بیشتر باشد، امکان تغییرات بیشتری در خانه فراهم‌شده و کیفیت و سرعت بازسازی نیز بالاتر می‌رود. بااین‌حال، بسیاری از افراد با محدودیت بودجه برای بازسازی منزل خود مواجه هستند. محدودیتی که جای آن را باید خلاقیت و برنامه‌ریزی درست، پر کند. به‌این‌ترتیب، می‌توان بودجه محدود را از یک تهدید، تبدیل به فرصتی برای متفاوت شدن خانه کرد. در این مقاله، ابتدا استراتژی‌های کلی بازسازی خانه با بودجه کم را مطرح کرده و در ادامه، ایده­هایی برای بازسازی آشپزخانه و سرویس بهداشتی به‌عنوان نمونه‌هایی از اجرای این استراتژی‌ها، مطرح می‌کنیم. درصورتی­که شما نیز بودجه اندکی برای بازسازی خانه خود دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند، راه‌های جدیدی پیش روی شما بگذارد.

چهار سیاست کلی در بازسازی خانه با بودجه اندک

در صورت مواجهه با محدودیت بودجه باید پیش از دست‌به‌کار شدن، استراتژی‌هایی همسو با بودجه موردنظر اتخاذ کنید. این استراتژی‌ها نقشه راه شما یا تیم بازسازی در تمام مراحل بازسازی خانه هستند. در اینجا، چهار مورد از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اولویت بندی نیازها

بازسازی خانه دو هدف زیر را دنبال می‌کند:

  • رفع ایرادات و خسارات پیش‌آمده
  • زیباسازی و فراهم آوردن رفاه بیشتر در خانه

مسلم است که با محدودیت بودجه، باید اولویت خود را به رفع ایرادات و خرابی‌های پیش‌آمده اختصاص دهید. برای این منظور، نیازها و خواسته‌های خود را روی کاغذ پیاده کرده و اولویت‌بندی کنید. در مورد برخی ایرادات پیش‌آمده، صرفه‌جویی چندان توصیه نمی‌شود چراکه می‌تواند در آینده نزدیک، سبب هزینه‌های بیشتر شود. این ایرادات، بیشتر مربوط به تأسیسات و بخش‌های اصلی خانه مانند دیوار، سقف و پنجره‌ها هستند.

تعمیر به جای تعویض

در بازسازی خانه با بودجه محدود باید سیاست تعمیر را به‌جای تعویض در دستور کار، قرار داد. این استراتژی، علاوه بر کاهش هزینه بازسازی، در بسیاری از موارد، سبب کاهش دردسرها و یا حتی زمان بازسازی می‌شود. به‌طور مثال درصورتی‌که بخشی از یک دیوار، ترک برداشته است، می‌توانید تنها همان بخش را رنگ کرده یا کاغذدیواری آن را عوض کنید. یکی از سیاست‌های تعمیری که می‌تواند در هزینه بازسازی خانه تأثیرگذار باشد، مربوط به کف‌پوش خانه است. به‌جای تعویض همه پارکت، می‌توان تنها بخش‌های آسیب‌دیده آن را تعمیر کرد. یا درصورتی‌که کف خانه از سنگ و سرامیک است با استفاده از خدمات کفسابی، می‌توان با هزینه پایین‌تر، ظاهر آن را مجددا درخشان و زیبا کرد.

استفاده از گزینه های ارزان تر

مهم‌ترین عاملی که در هزینه بازسازی خانه تأثیرگذار است، مصالحی است که برای این کار مصرف می‌شود. ضمن حفظ استانداردهای اصلی و کیفی خود، از گزینه‌های ارزان‌تر استفاده کنید. به‌طور مثال، به‌جای جدا کردن فضاها از یکدیگر با دیوار کاذب از دیوایدر یا پارتیشن استفاده کنید. در مثال دیگر، می‌توانید به‌جای استفاده از مصالح گران‌قیمت کف‌پوش برای همه نقاط، برخی مکان‌های کم ­رفت ­و­آمدتر را با گزینه‌های ارزان‌تر، مانند موکت یا لمینت بپوشانید. در صورت نیاز به تعمیر تأسیسات، در برخی موارد، لوله‌کشی و سیم‌کشی روکار می‌تواند از هزینه‌های بازسازی خانه بکاهد. در این صورت، باید توجه داشته باشید که از لوله‌های زیبا استفاده کرده و سیم‌کشی‌ها را نیز با داکت­ های منظم و تا جای امکان دور از دید مستقیم، انجام دهید.

تغییر سبک بازسازی

در بازسازی خانه اجرای یک سبک ارزان به‌صورت تمام و کمال، بهتر از اجرای یک سبک گران، به‌صورت ناقص است. بنابراین، بهتر است از سبک‌های پرزرق‌وبرق مانند کلاسیک و لوکس به سمت سبک‌های ارزان و درعین‌حال فانتزی­تر، تغییر مسیر دهید. در این سبک‌های خلاقانه، یک دیوار با دو طرح کاغذدیواری یا لوله‌کشی‌های روکار کاملا طبیعی با هماهنگ به نظر می‌رسند.

بازسازی اقتصادی آشپزخانه

آشپزخانه، یکی از نقاط کانونی خانه است که اعضای آن، اوقات زیادی در آن سپری می‌کنند. این مکان قلب خانه محسوب شده و بازسازی آن کل روحیه خانه را تحت تأثیر قرار می­دهد. برای بازسازی آشپزخانه لازم نیست که آن را از نو بسازید. ایده‌هایی که در ادامه مطرح می‌کنیم، می‌توانند در هزینه بازسازی خانه ، صرفه‌جویی کنند.

رنگ کردن و تعمیر کابینت ها

بسیاری از کابینت‌های قدیمی، هنوز هم ساختار خود را حفظ کرده‌اند. می‌توان با اعمال رنگ‌های متنوع روی آن‌ها، ظاهری کاملا جدید به آشپزخانه بخشید. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، حسن دیگر این ایده، این است که گزینه‌های رنگی بیشتری را پیش روی شما نسبت به خرید کابینت جدید می‌گذارد. در صورت خراب شدن یراق‌آلات یا دستگیره‌های کابینت‌ها نیز می‌توانید آن‌ها را تعویض یا تعمیر کنید.

استفاده از برچسب کاشی

به‌جای اینکه کاشی‌های آشپزخانه را به‌صورت کامل تعویض کنید، می‌توانید تنها بخش‌های آسیب‌دیده را تعویض و با برچسب‌های آماده و متنوع، به بقیه آن‌ها ظاهری کاملا جدید بدهید. حسن دیگر این کار، کاهش آلودگی‌ها و دردسرهای ناشی از بنایی است.

استفاده از شلف به جای کابینت

در بازسازی خانه به‌ویژه به سبک‌های امروزی، استفاده از شلف روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود. شلف، ارزان‌تر از کابینت است چراکه مصالح کمتری در ساخت آن به‌کاررفته و یراق‌آلات کمتری دارد. همچنین، می‌توانید درب کابینت‌های موجود را برداشته و با ترمیم محل اتصالات و لولاهای آن، کابینت‌ها را تبدیل به شلف کنید.

ترمیم سینک و شیرآلات

همان‌طور که گفتیم تعمیر یک سیاست کلی در بازسازی خانه با بودجه محدود است. در همین راستا، به‌جای تعویض سینک یا شیرآلات آشپزخانه می‌توانید از خدمات جلای سینک و شیرآلات برای بازگرداندن درخشندگی به آن‌ها استفاده کنید. در این خدمات، یک لایه فلز از روی این تجهیزات، برداشته‌شده و لایه زیرین که درخشان و تمیز است، نمایان می‌شود.

بازسازی سرویس بهداشتی

یکی از مراحل مهم بازسازی خانه ، بازسازی سرویس بهداشتی است. در بازسازی این بخش، باید نگهداری آسان و راحتی در استفاده را مدنظر داشته باشید. برخی ایده‌های اقتصادی برای بازسازی این بخش از خانه را در این بخش مرور می‌کنیم.

بازسازی دیوارها و کف

مهم‌ترین بخشی که در یک سرویس بهداشتی باید موردبازسازی قرار بگیرد، دیوارها و کف آن هستند. معمولا دیوارهای این بخش از خانه از کاشی و سرامیک ساخته‌شده‌اند. به‌جای تعویض کاشی‌ها می‌توانید از خدمات سنگ‌سابی استفاده کنید. سنگ‌سابی لایه رویی و کدرشده کاشی یا سرامیک را از روی برمی­ دارد.

شیرآلات

درصورتی‌که شیرآلات سرویس بهداشتی ­تان خراب شده است، بررسی کنید که آیا با تعویض برخی قسمت­ ها می‌توان دوباره از آن­ها استفاده کرد یا خیر. بااین‌حال، اگر هنوز شیرآلات سالم هستند و تنها ظاهر ناخوشایندی پیدا کرده‌اند، می‌توان با سپردن آن‌ها به مراکزی که خدمات جلای شیرآلات را انجام می‌دهند با صرف بودجه اندک، ظاهر آن‌ها را تجدید کنید. یکی از تکنیک­ هایی که به این منظور به کار می‌رود، سندبلاست است. این تکنیک، ظاهری مات و مدرن به شیرآلات شما می‌دهد. حتی در صورت صرف بودجه بیشتر می‌توانید، شیرآلات خود را با پوشش فلزات مختلف، آبکاری کنید.

 سخن آخر؛

در بازسازی خانه در صورت مواجه بودن با محدودیت بودجه با اتخاذ سیاست‌های خلاقانه و برنامه‌ریزی درست، می‌توان نتایج خارق‌العاده‌ای گرفت. مهم‌ترین نکته این است که محدودیت بودجه باید سبب شود که صاحب خانه به سمت سبک‌های ارزان‌تر و درعین‌حال خلاقانه و جدید برود. در بازسازی خانه با بودجه اندک، تعمیر در بسیاری از موارد جای تعویض را می‌گیرد. همان‌طور که در این مقاله گفتیم، به‌طور مثال کفسابی سنگ‌های کف، به‌جای تعویض آن‌ها، تأثیر قابل‌توجهی در هزینه‌های بازسازی منزل دارد. همچنین، استفاده از گزینه‌های ارزان با کارایی یکسان نیز استراتژی کلی بعدی است که باید رعایت شود. در این مقاله، پیشنهادهایی برای بازسازی ارزان آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز مطرح کردیم.

بازسازی خانه با کمترین بودجه




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 115
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 207
:: بازدید ماه : 207
:: بازدید سال : 221
:: بازدید کلی : 2138