خط کشی پارکینگ و استاندارد های مربوط به آن
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
خط کشی پارکینگ و استاندارد های مربوط به آن
دو شنبه 9 خرداد 1401 ساعت 12:4 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ دارای استانداردهای خاصی است. اگر به پارکینگ‌های عمومی مراجعه کرده باشید، حتماً با خطوط مختلفی که روی زمین کشیده‌اند مواجه شده‌اید. این خطوط را همان خطوط پارکینگ می‌نامند. در هر خط، یک ماشین باید پارک کند. به این ترتیب نظم در فضای پارکینگ رعایت خواهد شد. همچنین در پارکینگ‌های خصوصی نیز از خط کشی استفاده می‌کنند تا حریم شخصی هرکس به‌خوبی حفظ شود. به این ترتیب همه رانندگان موظف هستند تا در خط مخصوص به واحد خود پارک کنند و وارد خط کشی واحد دیگر نشوند. همین موضوع باعث می‌شود تا حتی ساختمان‌های خصوصی و مسکونی نیز برای جلوگیری از بروز درگیری بر سر پارکینگ، اقدام به خط کشی پارکینگ کنند. اگر قصد این کار را دارید، باید از استانداردهای مربوط به آن آگاه باشید.

مزایای ایجاد خط کشی پارکینگ

  • خط کشی از ایجاد تنش بین ساکنین یک ساختمان جلوگیری خواهد کرد؛
  • خط کشی باعث استفاده بهینه و مناسب از تمام فضای پارکینگ می‌شود؛
  • خط کشی باعث می‌شود تا یک فضای خاص در اختیار هر کس قرار بگیرد؛
  • خط کشی مسیر عبور و مرور پارکینگ را مشخص می‌کند؛
  • خط کشی از ایجاد تجمع و ترافیک در پاکینگ جلوگیری می‌کند؛
  • با کمک خط کشی می‌توان از ظرفیت پارکینگ و ظرفیت اشغال شده به‌راحتی اطلاع پیدا کرد.

استانداردهای مرتبط با رنگ خط کشی پارکینگ

جالب است بدانید که در انتخاب رنگ خط کشی پارکینگ باید نکات مختلف را رعایت کنید. در وهله اول باید رنگ خط کشی به شکلی باشد که در شرایط تاریکی و روشنایی به‌خوبی دیده شود. این رنگ باید در برابر رطوبت و آب از خود مقاومت مناسبی نشان دهد. کف پارکینگ را ممکن است به‌صورت دوره‌ای شستشو دهند. پس باید از نوعی رنگ استفاده کنند که در برابر شستشو، بارش باران و رطوبت به‌خوبی مقاوم باشد. همچنین باید مقاومت مکانیکی عالی نیز داشته باشد. در پارکینگ احتمال سقوط وسایل تیز مختلف روی رنگ وجود دارد. همچنین خودروها به صور مکرر از روی آن عبور می‌کنند. پس در برابر برخوردهای فیزیکی نیز خط‌کشی باید کاملاً مقاوم باشد. در نهایت اینکه خط کشی باید ثابت و یکپارچه باشد. در حقیقت منظور این است که مواد مختلف به این رنگ نفوذ نکنند. از‌این‌رو از مواد رنگی پلیمری برای خط کشی پارکینگ استفاده می‌شود که یکپارچه و عالی باشد.

 استانداردهای فاصله گذاری

در خط کشی، خیلی مهم است که استانداردهای فاصله گذاری نیز رعایت شود. برخی خودروها عریض هستند و فاصله بین دو محور آن‌ها بیشتر از حد استاندارد است. برخی خودروها نیز خودروهای استاندارد و روتین هستند. خط کشی نباید فقط بر اساس خودروهای استاندارد و روتین انجام شود. این موضوع مخصوصاً درباره پارکینگ ادارات و محیط‌های عمومی بیشتر نمود پیدا می‌کند. پس باید حداکثر فاصله بین دو محور خودرو را لحاظ کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که وقتی دو خودرو در کنار هم قرار می‌گیرند، درب آن‌ها به‌راحتی از هر دو طرف باز شود و سرنشیان خودرو بتواند سوار خودرو شده و از آن خارج شوند.

در نهایت بر طبق استانداردهای شهرسازی، باید پارکینگی به افراد معلول اختصاص داده شود. بر اساس فضا و استانداردهای شهرسازی، در هر پارکینگ یک یا چند پارکینگ مخصوص معلولین باید وجود داشته باشد. پارکینگ معلولین فضای بیشتری دارد. پس در صورتی که فرد بخواهد از ویلچر یا وسایل دیگر استفاده کند، می‌تواند راحت باشد. این موضوع نیز باید در خط کشی رعایت شود. همچنین در سند ملیکیت، معمولاً حدود پارکینگ هر واحد مشخص می‌شود. بهتر است پیش از خط کشی، این حدود را نیز بررسی کنید تا باعث تشدید تنش در ساختمان نشود.

برچسب خط کشی

جالب است بدانید که برای خط کشی پارکینگ علاوه‌بر رنگ‌های اپوکسی، از برچسب‌های مختلف نیز استفاده می‌کنند. برخی برچسب‌های نواری وجود دارند که به سطح کف پارکینگ می‌چسبند. به این ترتیب به‌راحتی می‌توان پروژه خط کشی پارکینگ را انجام داد. استفاده از برچسب باعث افزایش روند کار می‌شود. به همین خاطر بسیاری از پیمانکاران ترجیح می‌دهند که از این روش استفاده کنند. همچنین باید بدانید که در روش برچسب خط کشی، دیگر خبری از بوی ناخوشایند نیست. فقط توجه داشته باشید که کف پارکینگ را باید به‌صورت کامل با مواد شوینده بشویید. البته این موضوع درباره روش استفاده از رنگ اپوکسی نیز صادق است. همان طور که می‌دانید، کف پارکینگ معمولاً چرب و آلوده است. به همین خاطر از چسبندگی چسب‌های مخصوص می‌کاهد. به این ترتیب باید ابتدا کف زمین را به‌خوبی بشویید تا چسب به‌خوبی به زمین بچسبد. پس از آن چسب‌ها را روی زمین بر اساس استانداردهای خاص می‌چسباند. مزیت اصلی این روش این است که به‌راحتی با کمک تیغه‌های تیز می‌توانید این برچسب‌ها را از زمین جدا کنید. در نهایت باید گفت که خط کشی پارکینگ یک موضوع بسیار حساس است. معمولاً در صورتی که این کار به درستی انجام نشود، باعث درگیری بین مالکان می‌شود. پس بهتر است از تیم‌های پیمانکاری متخصص کمک بگیرید که در این زمینه تخصص کافی دارند و استانداردها را به‌صورت کامل می‌شناسند.

خط کشی پارکینگ و استاندارد های مربوط به آن




موضوعات مرتبط: خط کشی پارکینگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 120
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 379
:: بازدید ماه : 379
:: بازدید سال : 393
:: بازدید کلی : 2310