بازسازی خانه در مناطق بارانی و سردسیر
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه در مناطق بارانی و سردسیر
شنبه 7 خرداد 1401 ساعت 11:21 | بازدید : 37 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

ساخت و ساز بر اساس محیط جغرافیایی شرایط خاصی خواهد داشت. برای انجام انواع امور ساخت و ساز و بازسازی خانه، باید حتماً شرایطی که خانه در آن دارد را مدنظر قرار دهید. برای مثال بازسازی خانه در مناطق بارانی و سردسیر به‌مراتب با شرایط گرم و خشک تفاوت خواهد داشت. اگر خانه شما در مناطق بارانی و سردسیر قرار دارد، در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید چه نکاتی را باید در نظر بگیرید. در غیر این صورت قطعاً دچار مشکل خواهید شد.

زمان مناسب را برای بازسازی خانه انتخاب کنید

پیش از هر چیز، باید زمانی که قصد بازسازی خانه را دارید در نظر بگیرید. همان طور که می‌دانید، شش ماه دوم سال رطوبت و سرمای هوا تشدید می‌شود. وقتی که خانه شما در مناطق سرد و بارانی قرار دارد، به‌صورت کلی هوای غالب سرد و مرطوب است. وقتی که این سرما و رطوبت در شش ماه دوم سال تشدید شود، باعث کاهش سرعت بسیاری از بخش‌های بازسازی می‌شود. برای مثال اگر بخواهید از گچ استفاده کنید، دیوار در این فصول سال بسیار سرد و مرطوب است. به همین خاطر گچ با سرعت بسیار کمی خشک می‌شود. همچنین وقتی که قصد رنگ کردن دیوارها را داشته باشید، باز هم همین مشکل گریبان‌گیر شما می‌شود. به‌صورت کلی بهتر است در چنین مناطقی، اصلاً شش ماه دوم سال را برای بازسازی انتخاب نکنید. تابستان بهترین زمان بازسازی خانه‌هایی که در مناطق سردسیر و بارانی قرار دارند محسوب می‌شود.

حتماً تاسیسات توکار را بررسی کنید

در مناطق بارانی، رطوبت هوا و خاک بسیار بیشتر از مناطق خشک و گرم است. وجود رطوبت به تاسیسات توکار ساختمان آسیب وارد می‌کند. وقتی که قصد بازسازی خانه را دارید، فقط نباید به بازسازی سطحی و تزئینات اکتفا کنید. مخصوصاً اگر خانه قدیمی باشد و از لوله‌کشی فلزی در آن استفاده کرده‌ باشند، قطعاً باید لوله‌کشی را بررسی کنید. البته حتی اگر لوله‌ها سالم هستند هم توصیه می‌شود که آن‌ها را با لوله‌های پلاستیکی جایگزین کنید. به هر صورت دیر یا زود، رطوبت باعث پوسیدن این لوله‌ها می‌شود. حال تصور کنید بعد آنکه کلی هزینه بازسازی پرداخت کرده‌اید، مجبور هستید تا دوباره زمین را بکنید و لوله‌کشی را تعویض کنید. یا اینکه باید به ناچار از لوله‌کشی روکار استفاده نمایید. در ضمن توصیه می‌شود که حتماً در بازسازی، سیستم سیم‌کشی خانه را نیز بررسی کنید. در بسیاری از مواقع، سیم‌ها پس از مدتی از بین می‌روند. رطوبت باعث تشدید و تسریع این موضوع می‌شود. پس بهتر است که سیم‌ها را با سیم‌های جدید جایگزین کنید. به این ترتیب تا مدت‌ها از بابت سیم‌کشی و لوله‌کشی ساختمان آسوده خاطر خواهید بود.

از متریال جایگزین مناسب استفاده نمایید

هنگام بازسازی خانه در مناطق بارانی و سردسیر باید به متریالی که در ساخت و بازسازی استفاده می‌کنید، توجه بسیاری داشته باشید. رطوبت می‌تواند باعث آسیب شدید به انواع مختلف متریال شود. پس بهتر است از انواع متریال استفاده کنید که مقاومت بیشتری در برابر سرما و رطوبت در مقایسه با سایر متریال ساختمانی داشته باشند. این موضوع را در تمامی بخش‌های خانه از تاسیسات تا دیوارها و تزئینات در نظر بگیرید. به این ترتیب تا مدت‌ها از بابت سلامت خانه آسوده‌خاطر خواهید بود.

سیستم تهویه مناسب قرار دهید

وقتی در مناطق مرطوب زندگی کنید، قطعاً می‌دانید که رطوبت باعث احساس خفگی و البته آسیب رسیدن به وسایل داخل خانه می‌شود. حال که قصد بازسازی خانه خود را دارید، بهتر است در وهله اول به تردد هوا توجه داشته باشید. بسیاری از خانه‌های قدیمی به تردد هوا توجهی نداشتند. حال می‌توانید با کمک یک نقشه مهندسی، سیستم تردد و تبادل هوای داخل و بیرون خانه را بهبود ببخشید. هرچه تبادل هوا با محیط بیرون بیشتر باشد، رطوبت داخل کمتر خواهد شد و خانه بوی رطوبت نمی‌گیرد. همچنین بهتر است به‌دنبال اجرای سیستم‌های تهویه مناسب باشد. برای مثال سیستم کولرگازی گزینه مناسبی برای سرمایش، گرمایش و تنظیم رطوبت محسوب می‌شود. پس لوله‌کشی مخصوص آن را حین بازسازی انجام دهید. در ضمن حین بازسازی خانه می‌توانید سیستم‌هایی همانند گرمایش از کفش یا سیستم گرمایش قرنیزی را پیاده‌سازی کنید. این سیستم‌ها برای محیط‌ها سرد گزینه بسیار مناسبی هستند. همچنین اگر سیستم گرمایشی خانه، موتورخانه است و می‌خواهیم سیستم آن را به پکیج تغییر دهید، بهترین موقعیت در بازسازی خانه خواهد بود. به این ترتیب می‌توانید لوله‌کشی را تغییر دهید و تمامی لوله‌ها را توکار بگذارید. پس ظاهر ساختمان بسیار شیک می‌شود و از تهویه و سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه خود بسیار راضی خواهید بود.

دشواری بازسازی خانه در محیط‌های سرد و بارانی

بازسازی خانه در محیط‌های سرد و بارانی می‌تواند بسیار دشوار باشد. به همین خاطر بهتر است که اگر خانه‌ای در چنین محیطی دارید، حتماً از پیمانکاران ساختمانی کمک بگیرید. پیمانکارانی که به‌صورت تخصصی خدمات بازسازی خانه را انجام می‌دهند، درباره بازسازی خانه داخل محیط‌های مختلف اطلاعات کافی دارند. به این ترتیب می‌توانند خانه شما را بررسی کنند و بهترین پیشنهادات را ارائه دهند و در کمترین زمان، با بهترین قیمت پروژه را به پایان برسانند.

بازسازی خانه در مناطق بارانی و سردسیر




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 115
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 374
:: بازدید ماه : 374
:: بازدید سال : 388
:: بازدید کلی : 2305