کفسابی و سنگسابی لابی انواع ساختمان
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
کفسابی و سنگسابی لابی انواع ساختمان
سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 10:33 | بازدید : 49 | نویسنده : admin | ( نظرات )

کفسابی و سنگسابی

امروزه برای زیباتر شدن ساختمان ها و محل های پر رفت و آمد از انواع سنگ و سرامیک به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه کفپوش ها زیر پای افراد و محل رفت و آمد هستند، خیلی زود دچار آسیب و آلودگی می شوند. هزینه تغییر کفپوش ها و تعویض آن ها معمولا گران است و شاید تعویض کفپوش ها در مدت زمان کوتاه منطقی نباشد و توجیه اقتصادی نیز نداشته باشد. به خاطر همین موضوع منطقی تر است که سنگ ها و کفپوش ها را تمیز کرد. اما در این مورد سوالی که مطرح می شود چطور سنگ ها را تمیز کرد تا دوباره نو و پاکیزه شوند؟ برای اینکه کفپوش ها به خوبی تمیز شود و به نوعی از تمیزی برق بزند، نیاز به کفسابی و سنگسابی دارد. برای انجام کار کفسابی و سنگسابی نیاز به متخصصانی است که علاوه بر مهارت در این زمینه ابزار و وسایل لازم برای این کار را نیز داشته باشد.

مکان هایی که نیاز به کفسابی و سنگسابی دارند

همانطور که از عنوان این کار بر می آید، کفپوش هایی که از جنس سنگ، سرامیک و امثالهم هستند قابلیت اجرای کفسابی و سنگسابی را بر روی خود دارند. اما چه مکان هایی قابلیت اجرای کفپوش های سنگی را دارند. می توان گفت که هر جایی و هر مکانی امکان اجرای کفپوش هایی از جنس سنگ را دارد. شما می توانید کفپوش سنگی را در منزل، ادارات، مکان های عمومی مثل بیمارستان ها، هتل ها و حتی مدارس اجرا کنید. در این مقاله قصد داریم تا درمورد کفپوش لابی های انواع ساختمان و کفسابی و سنگسابی آن صحبت کنیم.

چه مکان هایی دارای لابی هستند؟

ساختمان ها و آپارتمان های بزرگ که دارای بخش های متعدد و زیادی هستند در اغلب موارد دارای بخشی به نام لابی هستند که افرادی در آن حضور دارند و افراد دیگر را راهنمایی می کنند.  برج ها، هتل ها، بیمارستان ها، شرکت های بزرگ، سازمان ها و هر ساختمان بزرگی دارای لابی است. جنس کفپوش لابی ها معمولا از جنس سنگ است و برای تمیز کردن آن نیاز به کفسابی و سنگسابی است.

کفسابی و سنگسابی چیست؟

به مجموعه فعالیت هایی که برای تمیز کردن و جلا بخشیدن کفپوش های سنگی انجام می شود، کفسابی و سنگسابی می گویند. در این روش از مواد مخصوص و ابزار هایی برای تمیز کردن کفپوش استفاده می شود و اصطلاحا به آن ساب زدن سنگ می گویند.  ساب زدن سنگ ها باعث براق، تمیز و نو شدن آن ها می شود و دیگر نیاز به تعویض کفپوش ها نیست.

کفسابی و سنگسابی لابی هتل ها

از آن جایی که لابی محل انتظار میهمانان یا مسافران است باید ظاهری تمیز و درخور حضور افراد را داشته باشد. افراد پس از مراجعه به هتل و رزرو اتاق تا زمانی که اتاق را تحویل بگیرند در لابی هتل منتظر می مانند. هتل ها برای جذب مسافران بیشتر باید به ظاهر هتل خود اهمیت بدهند. عوض کردن سنگفرش یا کفپوش ها هزینه بر است اما هتل ها می توانند از کفسابی و سنگسابی کمک بگیرند و فضای لابی هتل را زیبا کنند.

کفسابی و سنگسابی در لابی برج ها

برج ها محل سکونت و حضور تعداد زیادی از افراد هستند. از آن جایی که برج ها فضایی بزرگ هستند و برای پیدا کردن واحد مورد نظر نیاز به یک لابی من و راهنما وجود دارد، لابی از ملزومات یک ساختمان است.  لابی برج محل انتظار، گردهمایی و جلسات مربوط به ساختمان، قرار دادن تابلو های راهنما و محل حضور لابی من است. تمیز بودن کفپوش های برج نمایانگر کیفیت طراحی و زیبایی در برج ها است. لابی محل تردد افراد زیادی است بنابراین کفپوش های خیلی زود شکل اولیه خود را از دست می دهند البته جای نگرانی نیست و عملیات کفسابی و سنگسابی دقیقا برای همچین شرایطی در نظر گرفته شده است.

کفسابی و سنگسابی کلینیک ها، بیمارستان ها و محل های درمانی

به خاطر وجود آلودگی هایی که در فضا های درمانی وجود دارد، تمیز شدن کفپوش ها از واجبات است. اما کفپوش ها پس از شستشوی زیاد شکل اولیه خود را از دست می دهند و کدر می شوند. مکان های دولتی مثل بیمارستان ها معمولا بودجه اندکی دارند که بیشتر ان صرف امور پزشکی و بهداشتی می شود. پس به جای تعویض سالانه کفپوش های رنگ و رو رفته می توان از کفسابی و سنگسابی برای بهتر شدن ظاهر چنین مکان هایی استفاده کرد.

کفسابی و سنگسابی لابی انواع ساختمان ها

همانطور که پیش تر از این گفتیم لابی هر ساختمان محل انتظار، حضور و عبور و مرور افراد زیادی است. تمیز، زیبا و شیک بودن لابی ها دارای اهمیت بسیار زیادی است. کفسابی و سنگسابی مداوم کفپوش لابی هر ساختمانی می تواند به بهتر شدن این فضا کمک کند. هزینه کفسابی و سنگسابی به مراتب کمتر از تعویض سنگ و کفپوش ساختمان است. انجام مداوم کفسابی و سنگسابی از تخریب کفپوش ها جلوگیری می کند.

کفسابی و سنگسابی لابی انواع ساختمان




موضوعات مرتبط: کفسابی و سنگسابی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست









می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 180
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 439
:: بازدید ماه : 439
:: بازدید سال : 453
:: بازدید کلی : 2370