برخی مصالح مورد نیاز برای نوسازی و بازسازی خانه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
برخی مصالح مورد نیاز برای نوسازی و بازسازی خانه
دو شنبه 2 خرداد 1401 ساعت 10:31 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

به نظرتان در بازسازی و نوسازی خانه به چه مصالحی نیاز خواهید داشت؟ کدام بخش‌های خانه نیاز به تعمیرات دارند؟ آیا بازسازی فقط به‌صورت ظاهری است یا باید بخش‌های توکار نیز تعمیر شوند؟ خب در این مقاله قصد داریم تا شما را با مصالحی که در بازسازی و نوسازی خانه به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید، آشنا کنیم. البته همان طور که حدس می‌زنید، این موارد ممکن است در خانه‌های مختلف با هم تفاوت داشته باشند. برای مثال شاید برخی خانه‌ها کفپوش مناسبی دارند و نیازی به تعویض آن پیدا نمی‌کنند. پس با توجه به شرایط خانه، این مصالح را باید انتخاب کنید.

رنگ یا کاغذ دیواری

حتی اگر بخواهید اقدام به بازسازی ظاهری خانه کنید، حتماً به رنگ یا کاغذ دیواری نیاز پیدا خواهید کرد. رنگ کردن دیوارها باعث می‌شود تا خانه ظاهری نو و زیبا پیدا کند. برخی افراد رنگ، برخی دیگر کاغذ دیواری و بعضی افراد خلاق، ترکیب هر دو را ترجیح می‌دهند. چه کاغذ دیواری چه رنگ، هر کدام تجهیزات وابسته بسیاری دارند. برای مثال اگر قصد خرید کاغذ دیواری دارید، باید چسب کاغذ دیواری نیز تهیه کنید.

تجهیزات برقی

تجهیزات برقی موارد بسیاری را شامل می‌شود. در بازسازی خانه ممکن است متوجه این موضوع شوید که برخی کلید و پریزها به‌خوبی کار نمی‌کنند. حتی امکان دارد که سیم‌کشی بعضی قسمت‌های خانه در طول مدت زمان آسیب دیده باشد. حال که قصد بازسازی کامل خانه را دارید، بهترین موقعیت در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید تمامی این تجهیزات را به‌صورت کامل تعویض کنید. همچنین می‌توانید در بعضی قسمت‌های خانه، از لامپ‌های توکار استفاده نمایید. برای مثال می‌توانید به جای استفاده از لوسترهای آویز سقفی، از چراغ‌های توکار استفاده کنید. این چراغ‌ها ظاهری بسیار زیبا دارند و خانه را بسیار شیک و لوکس می‌کنند.

کفپوش

در صورتی که کفپوش آسیب دیده باشد، قطعاً در بازسازی خانه باید آن را تعویض کنید. کفپوش می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. وقتی که نوبت به تعویض کفپوش می‌رسد، مهم نیست که کفپوش قبلی چه جنسی داشته است. شما می‌توانید آن را با هر نوع کفپوشی که می‌خواهید جایگزین کنید. پس بر اساس سلیقه خود، می‌توانید از کفپوش‌های سرامیک، سنگ، لمینت، پارکت و ... استفاده کنید. گاهی اوقات پیش می‌آید که کفپوش فقط به‌صورت جزئی آسیب دیده است. اگر بتوانید مشابه طرح کفپوش را پیدا کنید، می‌توانید فقط همان بخش را تعمیر نمایید و هزینه بازسازی خانه را کاهش دهید.

قرنیز

قرنیز انواع مختلفی دارد. وقتی که شما اقدام به بازسازی خانه می‌کنید، حتماً باید قرنیزهای خانه را نیز عوض کنید. قرنیز قیمتی ندارد؛ اما روی زیبایی خانه تأثیر بسیاری می‌گذارد. انتخاب طرح و رنگ قرنیز بسیار مهم است. باید در انتخاب رنگ قرنیز، به رنگ دیوارها و کفپوش دقت کنید. قرنیز می‌تواند ظاهر خانه را بسیار متحول کند.

شیرآلات

در بازسازی خانه بهتر است حتماً شیرآلات را نیز تعویض کنید. شیرآلات معمولاً به‌خاطر رسوب آب، کدر می‌شوند و رنگ آن‌ها تغییر پیدا می‌کند. به همین خاطر ظاهر سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه را زشت می‌کند. در بازسازی خانه بهتر است حتماً شیرآلات را تعویض کرده و آن‌ها را با شیرآلات جدید جایگزین کنید. شیرآلات در حال حاضر در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. به همین خاطر بهتر است با دقت بسیاری انتخاب کنید.

لوله‌کشی

تعویض لوله کشی در بازسازی خانه شاید یک موضوع اختیاری باشد؛ اما بهتر است حتماً این کار را انجام دهید. تصور کنید که بازسازی خانه شما به پایان رسیده است. همه جا را شیک و تمیز کرده‌اید و ناگهان بعد از چند ماه، لوله‌های آب دچار نشتی می‌شوند. به این ترتیب یا باید لوله را از روی دیوار رد کنید یا دوباره کفپوش را تخریب نمایید. برای آنکه چنین مشکلاتی دامن‌گیر شما نشوند، بهتر است در حین بازسازی، لوله‌ها را نیز تغییر دهید. مخصوصاً اگر لوله‌ها فلزی هستند، بهتر است حتماً آن‌ها را تغییر دهید. فراموش نکنید که این لوله‌ها جرم می‌گیرند و باعث بروز مشکلاتی همانند سنگ کلیه می‌شود. پس برای سلامت خودتان هم بهتر است که لوله‌کشی را در حین بازسازی تعویض کنید.

تاسیسات

در بازسازی خانه بهتر است تاسیسات سرمایشی و گرمایشی نیز بررسی شوند. اگر قصد دارید تا به جای کولر آبی از کولر گازی استفاده کنید، بازسازی خانه بهترین زمان برای این تغییر و تحول است. چون برای نصب کولرگازی، باید سیم کشی و لوله کشی مخصوصی را انجام دهید. حتی اگر می‌خواهید سیستم داکت اسپلیت، گرمایش از کف، گرمایش قرنیزی یا هر نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی دیگر را در حین بازسازی به خانه اضافه کنید. در مواقع دیگر، به تخریب بسیاری نیاز خواهید داشت؛ اما حین بازسازی با کمترین هزینه می‌توانید تاسیسات را تغییر دهید یا آن‌ها را تعمیر کنید.

گچ و سیمان

در حین بازسازی، گچ و سیمان جزو مواردی هستند که حتماً نیاز می‌شوند. پس باید به اندازه کافی گچ و سیما داشته باشید. در نهایت باید گفت که مصالح بسیاری در بازسازی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. تهیه کردن این مصالح کار بسیار دشواری است. به همین خاطر توصیه می‌شود که خرید مصالح را نیز به پیمانکاران واگذار کنید. به این ترتیب مصالحی باکیفیت را با قیمت مناسب تهیه می‌کنند و نیازی نیست تا در بازارهای مختلف به‌دنبال تأمین مصالح باشید.

برخی مصالح مورد نیاز برای نوسازی و بازسازی خانه




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 141
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 233
:: بازدید ماه : 233
:: بازدید سال : 247
:: بازدید کلی : 2164