شستشوی نما های دارای سنگ مرمر
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
شستشوی نما های دارای سنگ مرمر
یک شنبه 1 خرداد 1401 ساعت 13:10 | بازدید : 48 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

بسیاری از ساختمان‌ها، مخصوصاً ساختمان‌های قدیمی، از سنگ مرمر به‌عنوان سنگ نمای ساختمان استفاده می‌کنند. سنگ مرمر زیبایی بسیاری دارد. رنگ سفید و درخشندگی آن را از دوردست نیز می‌توانید مشاهده کنید. خب سؤال اینجاست که اگر نمای یک ساختمان سنگ مرمر باشد، باید از چه روشی برای شستشوی نما استفاده کرد؟ چه روشی برای این کار مناسب است؟ اگر قصد شستن نمایی با سنگ مرمر را دارید، حتماً پیش از اقدام، این مقاله را با ما همراه باشید.

شستشوی نمای سنگ مرمر چطور انجام می‌شود؟

به‌صورت کلی برای شستشوی نما سنگ مرمر از روش واتر جت و سند بلاست استفاده می‌کنند. در صورتی که کثیفی و جرم سنگ مرمر بیش از اندازه باشد، قطعاً به روش سند بلاست نیاز پیدا خواهید کرد؛ اما در اکثر مواقع روش واتر جت برای کار کافی خواهد بود. اگر سنگ مرمر چندان کثیف نباشد، می‌توان از آب خالی برای شستشوی نما استفاده کرد؛ اما معمولاً توصیه می‌شود که از شوینده‌های مختلف همانند دیسکلر و سیلیس در شستشوی سنگ مرمر استفاده می‌کنند. پس پیمانکار ابتدا نما را خیس می‌کند، سپس با دیسکلر و سیلیس شستشو می‌دهد و در نهایت آن را با واتر جت می‌شود تا شستشو انجام شود. در صورتی که آلودگی به بافت سنگ نفوذ کرده باشد، باید از روش سندبلاست استفاده کنند. سندبلاست دستگاهی مشابه به واتر جت است. با این تفاوت که به جای آب، ترکیب باد پرفشار و شن را به روی دیوار پرتاب می‌کند. به این ترتیب به‌خاطر برخورد پرسرعت شن با سطح سنگ، یک لایه نازک از روی آن برداشته می‌شود. به این ترتیب آلودگی از بین می‌رود و سنگ ظاهری بسیار زیبا پیدا می‌کند. بهتر است از روش سندبلاست در ترکیب با واتر جت استفاده کرد. به این ترتیب نمای ساختمان همانند روز اول زیبا و درخشان می‌شود.

سنگ مرمر هر چند مدت یک بار به شستشو نیاز دارد

نمای سنگ مرمر معمولاً در مقایسه با سایر نماهای ساختمان دیرتر کثیف می‌شود. این به‌خاطر ذات و خواص خود سنگ است. معمولاً چربی و آلودگی کمتر به سنگ مرمر می‌چسبد و باعث آلودگی و کثیفی آن می‌شود. در عین حال اگر از روش‌های معمول برای شستشوی نما سنگ مرمر استفاده کنید، تا حدود یک سال یا شاید هم بیشتر، خیالتان از بابت کثیفی نما آسوده خاطر خواهد بود. البته باید به موقعیت قرارگیری و شهری که در آن حضور دارید هم دقت داشته باشید. برای مثال نمای ساختمان‌هایی که در تهران قرار دارند بیشتر از ساختمان‌هایی که در شهرهای خلوت همانند یزد قرار دارند آلوده می‌شوند. همچنین اگر ساختمانی کنار خیابان اصلی و امثال آن قرار داشته باشد، زودتر و بیشتر آلوده می‌شود. در صورتی که از مواد نانو برای شستشوی سنگ استفاده کنید، تا مدت طولانی‌تر نما آلوده نمی‌شود. مواد نانو یک لایه محافظ روی سنگ ایجاد می‌کنند. به این ترتیب اجازه نمی‌دهند تا نما آلوده شود.

ترک‌های سنگ مرمر را جدی بگیرید

ترک‌های سنگ مرمر را باید جدی بگیرید. مخصوصاً وقتی که اقدام به شستشوی نما کنید، ممکن است ورود آب و یخ زدن آب باعث تشدید این ترک‌ها و در نتیجه ریختن سنگ مرمر شود. به همین خاطر توصیه می‌کنند که در صورت وجود هرگونه ترک یا آسیب روی سنگ مرمر، پیش از شستشو آن سنگ را تعویض کنید. همچنین پیچ و رولپراک سنگ مرمر روی دیوار نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین بهتر است زمستان را برای شستشو انتخاب نکنید. زیرا انبساط و انقباض آب و یخ باعث ترک خوردن سنگ مرمر می‌تواند شود.

بهترین زمان شستشو نما سنگ مرمر

بهترین زمان نماشویی به‌صورت کلی تابستان است. در این فصل خبری از برف و باران نیست. شدت آفتاب نیز باعث می‌شود تا نمای ساختمان سریع‌تر خشک شود. سرمای هوا نیز باعث انقباض و انقباض نخواهد شد. پس لازم نیست که نگران ترک خوردن سنگ روی نمای ساختمان باشید. پس بهتر است بهار یا تابستان را برای شستشوی نما انتخاب کنید.

شستشوی نما چطور انجام می‌شود؟

به‌صورت کلی از دو روش داربست یا راپل و طناب برای دسترسی به نمای ساختمان استفاده می‌کنند. در گذشته بیشتر روش داربست کاربرد داشت. حتی در دوران باستانی هم برای کار در ارتفاع، از روش داربست استفاده می‌کردند. داربست روشی عالی برای دسترسی به ارتفاع محسوب می‌شود؛ اما معایب خاص به خود را دارد. برای مثال برای شستن نما با کمک داربست، باید از یک اکیپ برای نصب و جمع‌کردن داربست کمک بگیرید. همچنین هزینه‌ای را بابت این کار به‌صورت جداگانه پرداخت کنید. در ضمن زمان بسیاری صرف این کار خواهد شد. برای دسترسی به داربست نیز کارگران باید از روی میله بالا بروند. همچنین برای دسترسی به هر طبقه، از یک تکه الوار سنگین و بزرگ کمک بگیرند.

در حال حاضر از روش راپل و طناب برای دسترسی به نمای ساختمان استفاده می‌کنند. در این روش، کارگران همانند صخره‌نوردان از بالای پشتبام طنابی را به‌سمت پایین می‌اندازند و با تجهیزات کوهنوردی از طناب بین زمین و هوا معلق می‌شوند. این روش دیگر هزینه‌های داربست را ندارد و لازم نیست زمانی را صرف نصب و جمع کردن داربست کنید. همچنین بازه عملیاتی و دسترسی کارگر به بخش‌های نمای ساختمان نیز از داربست به‌مراتب بیشتر خواهد بود. در صورتی که از تجهیزات مناسب ایمنی استفاده شود، امنیت این روش حتی از داربست هم بیشتر خواهد بود. به همین خاطر است که اکثراً از روش راپل برای نماشویی استفاده می‌کنند. در نهایت باید گفت که بهتر است برای شستشوی نما سنگ مرمر، از پیمانکاران متخصص کمک بگیرید. سنگ مرمر از انواع سنگ‌های گران به حساب می‌آید. در صورتی که از مواد شوینده نامناسب یا روش‌های غیرمتعارف برای شستن این نوع سنگ استفاده شود، قطعاً سنگ نما آسیب می‌بیند. اگر نمی‌خواهید دچار خسارت‌های مالی مختلف شوید، حتماً از پیمانکاران خبره و باتجربه کمک بگیرید.

شستشوی نما های دارای سنگ مرمر



برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 171
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 430
:: بازدید ماه : 430
:: بازدید سال : 444
:: بازدید کلی : 2361